Problémy, ktorým čelí Influencer marketing

V roku 2017 podniky vynaložili 2 miliardy dolárov na influencer marketing prostredníctvom platformy Instagram. Očakáva sa, že tento počet sa päťnásobne zvýši a dosiahne v roku 2020 10 miliárd dolárov. Je zrejmé, že influencer marketing je dnes veľkým biznisom a v budúcnosti sa to bude len zvyšovať, pretože väčší rozpočet sa presunie z hlavnej marketingovej taktiky na marketingové stratégie ovplyvňovania.

sociální sítě

Spoločnosti zistili, že influencer marketing je účinný spôsob, ako osloviť cieľové publikum v online priestore prostredníctvom autentických a dôveryhodných používateľov sociálnych médií. Ale zatiaľ čo výhody sú jasné, nie je tak jasné, aké sú niektoré z najdôležitejších výziev, ktoré môžu ovplyvniť výsledky marketingového programu. S ohľadom na to sa pozrime na najväčšie problémy, ktorým dnes čelí odvetvie influencer marketingu:

1) Obtiažnosť pri hľadaní správneho influencera
Influencer marketing dnes nie je tak jednoduchý ako hádzanie peňazí na celebrity. Niektorí môžu povedať, že je to aj umelecká forma. Iba spojenie správnej značky a pravého influencera povedie k najúspešnejším marketingovým kampaniam.

2) Ignorovanie kontextovej angažovanosti
Marketingoví pracovníci sa nemôžu spoliehať výlučne na influencera s najväčším počtom sledovateľov.
Na prvý pohľad môže mať influencer veľkú priemernú mieru angažovanosti. Ale ak sa pozriete pozorne, môže to byť horšie alebo lepšie, keď uverejňujú konkrétne témy. Byť schopný rozpoznať, o aké  témy ide, je kľúčom k úspechu marketingovej kampane.

notebook

3) Nedostatok skúseností
Podľa spoločnosti Statista používajú približne 2 miliardy užívateľov internetu sociálne médiá. Pokúste sa nájsť publikum, ktoré je relevantné pre vaše podnikanie a priemysel. Nájdete ho. Ste v priemysle farmaceutických alebo finančných služieb? Nájdite ľudí, ktorí o ňom zdieľajú myšlienky.
Tie spoločnosti, ktoré majú zlé skúsenosti s influencer marketingom, nemusia byť v skutočnosti nevhodné pre tento druh marketingu. Problémom môže byť, že si jednoducho zvolili nesprávneho influencera pre svoju značku.
Hlavným problémom pre moderné podniky je, že neexistuje žiadny spôsob, ako by mohli vidieť, ako by ich kampaň mohla vystupovať s iným influencerom.